Ik ga waarschijnlijk zakken, en volg een MBO-BOL opleiding. Ik ga hierna een MBO-BBL doen waarschijnlijk. Moet dan alsnog de studieschuld terugbetaal?

Ik ga waarschijnlijk zakken, en volg een MBO-BOL opleiding. Ik ga hierna een MBO-BBL doen waarschijnlijk. Moet dan alsnog de studieschuld terugbetalen? Ik weet dat BBL geen stufi krijgt, maar als je dat diploma haalt, moet je dan alsnog terug betalen of niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je een studieschuld hebt moet je die terug betalen, of je zakt, slaagt of stopt, je lening moet je terug betalen. Het geld heb je toch ook ontvangen? Alleen als je een HBO of hoger diploma haalt, kan je prestatiebeurs worden kwijtgescholden. Als je op dat moment niet kunt betalen zijn daar regelingen voor om het uit te stellen of je maandbedrag te verlagen, daarvoor moet je bij het DUO zijn.

Bronnen:
http://duo.nl/particulieren/studieschuld/s...

Dit hangt af van het niveau waarop je studeert. Bij niveau 1 en 2 BOL is de studiefinanciering een gift en hoe je niet terug te betalen, ook al haal je je diploma niet. Bij niveau 3 en 4 wel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100