Welke waarde heeft een GED-diploma in Nederland?

Ik zou graag willen weten met welk niveau je het kunt vergelijken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.7K

Het beste antwoord

Dat is niet goed te vergelijken. Een GED- diploma is het equivalent van een high school diploma. Maar een high school diploma is niet zoals in Nederland onderveeld in niveau's.

Het is dus een middelbare school diploma. Welk niveau hangt bij een high school diploma af van de school en je cijfers. Dus ik neem aan dat het niveau bij een GED- diploma ook afhangt van je cijfers.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb hier gevonden dat het vergelijkbaar is met vmbo-t-diploma (theoretische leerweg).