Naar welk niveau voortgezet onderwijs gaat mijn kind heen als hij bij de citotoets van de 420 opgaven 311 goed heeft en een percentiel heeft van 61?

Hij zit in groep 7 en deze score betreft de entreetoets van mei 2012

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De citotoets heeft maar 200 vragen maar ik ga uit van hetzelfde percentage goed, dat is dus 74% goed. Dan kom je uit op 148 goed, maar eigenlijk mag je hier niet mee rekenen. Wel met het percentiel van 61, dat mag je omrekenen naar de cito percentielen (pag 5 van de link die je moet downloaden in de bron) en daarmee kom ik op een score van 539 en dat is goed voor havo soms havo/vwo maar dat ligt aan de scholen bij je in de buurt.

Let wel: dit is geen garantie maar als je kind het op de cito hetzelfde zou doen als op de entree. Daar mag je mee rekenen maar beter nog: ga je kind helpen met die dingen waar het het laagst op scoort en zo vergroot je de kansen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, als je met die 148 rekent kom je ietsje lager uit: 536/537