Van VMBO K (landbouw) naar HAVO (LOI) is dat mogelijk?

Ik heb in 2009 mijn VMBO K Landbouw afgerond met Duits en agrarische economie als extra vak. Ik ben daarna beveiliging gaan doen, maar dat werd niks. Daarna SMD geprobeerd, ook dat was het niet. Nu al een jaar thuis zitten en niks te doen hebben. Elke maand andere ideeën over wat ik wil gaan doen. Dus een brede interesse, in principe handig, maar als het op een opleiding kiezen neer komt dan is het echt niet leuk. Ik wissel iedere maand van keuze, dan weer de dieren en dan heb ik weer zo iets van nee schilderen, of nee, luchtmacht. Het is echt heel verschillend. Nou ben ik dus getipt door een paar vrienden van mij, die kwamen met de suggestie ga eens kijken voor HAVO. Ik heb dat gedaan, en kwam er al gouw achter dat LOI het beste bij mij past. Ook omdat ik eigen huis en alles heb dus ik werk fulltime. Maar nou heb ik LOI een mail gestuurd met de vraag of het mogelijk is dat ik van VMBO K zomaar de HAVO kan gaan doen, helaas nog geen antw opgehad. Dus nu mijn vraag hier.

Is het mogelijk om van mijn VMBO K naar de HAVO te gaan bij het LOI?
Let wel, ik ga geen hele dage school meer volgen, het werken bevalt mij het beste.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Havo is echt niet logisch, daarna kun je naar de hbo of naar een mbo. Je kunt nu al naar het mbo en daarna hbo en met mbo heb je tenminste nog een beroepsopleiding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat nou als ik totaal niet wat wat ik wil? Dan kan ik beter even verder leren toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaya, het is zo'n onlogische stap als je al werkt. Als je klaar bent met de havo heb je nog steeds niet, doe je eerst een mbo heb je al wel wat.

Antwoorden (3)

Volgens mij is voortgezet onderwijs een vrije keuze. Ongeacht je kwalificaties mag je aan zo'n studie beginnen. Een CITOtoets is immers ook maar een advies, en niet bindend. Als jij HAVO wilt gaan doen zou dat gewoon moeten kunnen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vriend die doet dat ook. Hij doet havo bij Loi en is bijna klaar met zijn examen. Hij heeft er 2500 euro voor betaald. Over een paar weken is hij misschien geslaagd en dan heeft hij die boeken niet meer nodig. Misschien dat hij het aan jou kan verkopen. Hoor het dus wel van je. Ik geef het dan wel aan hem door.

Toegevoegd na 2 minuten:
Loi heeft geen vooropleiding nodig. Dus ja het is mogelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag me af waarom je eigenlijk Havo zou willen doen. Je werkt blijkbaar veel liever dan dat je een opleiding doet. Met Havo alleen heb je nog niks; geen beroep geleerd. Dus ná het slagen moet je dan alsnog een beroep en vervolgopleiding kiezen.
Heb je geen MBO-opleiding afgemaakt? (Beveiliging en SMD)? Dan vind ik het wel vreemd dat je niet de leerplichtambtenaar achter je aan hebt gehad. Je heb immers nog steeds geen startkwalificatie nu.

Als ik je een advies mag geven: zoek een BBL opleiding in het MBO. Dus werken en leren. Je gaat dan één dag in de week naar school en bent verder aan het werk en verdient dus ook een inkomen. Je haalt dan ook een volwaardig MBO-diploma. Je schrijft dat werken je het beste bevalt, dus heb je nu blijkbaar een baan. Wat voor werk is dat? Kun je niet via je huidige werkgever een opleiding doen? Met name in de techniek en in de horeca en in de handel is het erg goed mogelijk om BBL te doen.

Veel succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, havo is helemaal geen logische keus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O ik heb zeker wel met de leerplicht te maken gehad hoor, ook met het rmc. Maar ik weet op dit moment totaal niet wat ik wil. Ik vind te veel leuk. En testjes maken heb ik ook genoeg gedaan. Mijn dromen liggen erg uiteen. Dus ik heb genoeg keuze. En omdat ik met het RMC zit. Dacht ik er aan om havo te doen. Vandaar.
Waar ik werk? Ik werk in een grote bedrijf waar ze fruit in dozen doen.
Niets boeiends dus.