Mag ik voor mijn CE(eindexamens) onbeperkt onvoldoendes halen zolang ik er maar een 5.5 voor gemiddeld sta en mijn eindcijfer voldoende is?Ik doe HAVO

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit mag ja alleen het gemiddelde telt

Nee, sinds dit jaar moet je voor je eindexamens gemiddeld ook een 5.5 halen

Havo eisen: U bent geslaagd als het gemiddelde cijfer voor de vakken van het centrale examen tenminste een voldoende is (onafgerond 5,5). Is dat het geval, dan geldt aanvullend 1 van de volgende voorwaarden. U bent geslaagd als: alle eindcijfers een 6 of meer bedragen; of 1 eindcijfer een 5 is en als alle andere eindcijfers een 6 of meer bedragen; of 1 eindcijfer een 4 is en de overige eindcijfers een 6 of hoger zijn en als het gemiddelde van alle eindcijfers 6.0 of meer bedraagt; of voor 2 vakken de eindcijfers 4 en 5 of 2 x 5 zijn en het gemiddelde van alle eindcijfers 6.0 of meer bedraagt. Daarnaast moet u voor culturele en kunstzinnige vorming en lichamelijke opvoeding een voldoende of goed hebben behaald. ---------------------------- Dus nee wat jij wilt mag niet.

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vo...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100