Mag ik voor mijn CE(eindexamens) onbeperkt onvoldoendes halen zolang ik er maar een 5.5 voor gemiddeld sta en mijn eindcijfer voldoende is?Ik doe HAVO

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
dat is toch ook geen instelling..

Antwoorden (3)

Dit mag ja alleen het gemiddelde telt
11 jaar geleden
Nee, sinds dit jaar moet je voor je eindexamens gemiddeld ook een 5.5 halen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was mijn vraag niet. Ik heb in de vraag vermeld dat ik dat al sowieso sta. Alleen dat het aantal onvoldoendes misschien op de drie vijven zou kunnen zitten.
Havo eisen:

U bent geslaagd als het gemiddelde cijfer voor de vakken van het centrale examen tenminste een voldoende is (onafgerond 5,5). Is dat het geval, dan geldt aanvullend 1 van de volgende voorwaarden. U bent geslaagd als:

alle eindcijfers een 6 of meer bedragen; of
1 eindcijfer een 5 is en als alle andere eindcijfers een 6 of meer bedragen; of
1 eindcijfer een 4 is en de overige eindcijfers een 6 of hoger zijn en als het gemiddelde van alle eindcijfers 6.0 of meer bedraagt; of
voor 2 vakken de eindcijfers 4 en 5 of 2 x 5 zijn en het gemiddelde van alle eindcijfers 6.0 of meer bedraagt.

Daarnaast moet u voor culturele en kunstzinnige vorming en lichamelijke opvoeding een voldoende of goed hebben behaald.
----------------------------
Dus nee wat jij wilt mag niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
''U bent geslaagd als het gemiddelde cijfer voor de vakken van het centrale examen tenminste een voldoende is (onafgerond 5,5). Is dat het geval'' Maar dit snap ik dus niet. Er staat alleen dat je gemiddelde voor je CE dus je eindexamens gemiddeld een 5.5 moet zijn. Er word nergens vermeld dat daar een beperkt aantal onvoldoendes bij mag horen (behalve een 3 of lager).Dus in principe zou ik (zolang het geen drie of lager is) op dit moment drie 5en kunnen halen en zolang ik dat compenseer met een paar zevens is er volgens de regels toch niets aan de hand?
Daarna word je CE cijfer met je SE cijfer samengevoegd en in dat geval zou ik gewoon zonder onvoldoendes overgaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IVG, OOK even de rest van het antwoord lezen, de eis van 5,5 gemiddeld is NIET de ENIGE eis. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thx ihave, een beetje doorlezen is lastig. IVG: je moet EERST aan die 5,5 eis voldoen, als je die niet haalt ben je meteen gezakt. Als je die 5,5 eis hebt gehaald moet je aan één (dus 1) van de eisen daarna voldoen: OF: alle eindcijfers een 6 of meer bedragen
OF: 1 eindcijfer een 5 is en als alle andere eindcijfers een 6 of meer bedragen
OF: 1 eindcijfer een 4 is en de overige eindcijfers een 6 of hoger zijn en als het gemiddelde van alle eindcijfers 6.0 of meer bedraagt
OF: voor 2 vakken de eindcijfers 4 en 5 of 2 x 5 zijn en het gemiddelde van alle eindcijfers 6.0 of meer bedraagt.