Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel herexamens krijg je?

Ik ben bezig met me laatste jaar op de middelbare school en ik heb nu al 2 examens verpest, en ik stond er al niet zo goed voor. Dus ik zou ze alle 2 moeten herkansen als ik nog over wil gaan. Sommige zeggen dat je er gewoon 2 krijgt, maar ik wil het zeker weten. Ik doe VMBO-TL.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je mag helaas maar 1 herexamen doen, dus ik hoop voor je dat de resultaten van de andere toetsen meevallen zodat je het gemiddelde van een 5,5 nog kunt halen.

Ik denk dat de mensen van wie jij het gehoord hebt in de war zijn met de Tentamens, want daarvan mag je er wel 2 herkansen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe dan ook, als je goed leert voor al je andere examens kun je gewoon nog steeds slagen! Dus niet bij de pakken neer gaan zitten en ervoor gaan! Mocht het niet gelukt zijn is het alleen maar mooi meegenomen dat je de stof al kent!

Andere antwoorden (1)

Herexamens krijgen is een recht, je hebt recht op een tweede herkansing. Maar dan moet je wel tijdens het jaar motivatie en inzet getoond hebben voor de vakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding