Wanneer zijn de belangrijkste introductieactiviteiten voor farmacie aan de UU deze zomer?

Ik heb me ingeschreven voor farmacie aan de UU. Mijn zus en ouders zeggen dat er in augustus activiteiten zijn. Ik heb geprobeerd dit online op te zoeken en er staat dat de UIT plaatsvindt van 13 t/m 16 augustus. Volgens mijn zus en mijn ouders zijn dit niet de belangrijkste activiteiten. Ze zeggen dat de belangrijkste activiteiten, die onmisbaar zijn, op een ander moment in augustus plaatsvinden.

Weet iemand op welke datum ik aanwezig moet zijn in Utrecht om ze te kunnen volgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De UIT is de belangrijkste algemene activiteit voor alle studenten. Je moet daar niet aanwezig zijn, maar het is natuurlijk wel aan te bevelen. Je leert de stad kennen, alle mogelijkheden om b.v. een studentenvereniging te kiezen, er zijn veel ludieke activiteiten, en je kunt alles te weten komen wat je belangrijk vindt. Vóór 13 augustus is er nog niets te doen, en je hoeft in principe alleen maar van 13 t/m 16 augustus aanwezig te zijn. En zelfs dat is niet verplicht.

Maar of het verstandig is, om op 16 augustus te verdwijnen en op 1 sept weer terug te komen is een andere zaak. Als je je inschrijft voor een studentenvereniging, zullen er in de periode 17 aug-1 sept allerlei andere activiteiten vanuit die vereniging georganiseerd worden, en ook kan de faculteit farmacie van alles organiseren. Sommige faculteiten organiseren allerlei introducties pas vanaf 1 september, maar er wordt natuurlijk ook van alles georganiseerd buiten de faculteit om. Gewoon door de studenten zelf.

En wie weet ontmoet je allerlei mensen, met wie je zelf weer het een en ander wilt gaan doen in die tussenliggende periode. Er is zo ontzaglijk veel te doen en te beleven in Utrecht, dat je je geen seconde hoeft te vervelen. Als het je allemaal puur en alleen om die studie te doen is, dan hoef je helemaal niks tussen 16 aug en 1 sept, maar als je wat meer uit je studie wilt halen dan alleen kennis, en echt het studentenleven in wilt duiken, dan zou je die periode helemaal vrij moeten houden, en zorgen dat je gewoon in Utrecht bent, om er alles uit te halen. Daar krijg je echt geen spijt van, want die tijd komt echt nooit meer terug! ;-)
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het uitgebreide antwoord, hier heb ik iets aan :D