Mijn ov-kaart is geldig tot 2015, betekent dat dat mij stufi. dan ook verlopen is?

Aangezien je er 10 jaar voor krijgt toch, om je diploma te halen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je hebt 4 jaar recht op een OV kaart en basisbeurs van de DUO. Daarna is je kaart volgens mij nog 1 jaar geldig en kun je die gewoon gebruiken om op saldo te reizen.
Het is ook mogelijk om na die 4 jaar nog bij DUO een leenbeurs aan te vragen, dit kan geloof ik nog een extra 3 jaar. Dan kun je ook een OV kaart lenen, dat zul je dan nog een extra jaar op je oude kaart kunnen krijgen en daarna zul je waarschijnlijk een nieuwe moeten aanvragen.

De 10 jaar die je krijgt om je studie af te ronden is ook precies dat. Je hebt 10 jaar de tijd om een diploma te halen, als dat niet lukt moet je alles terug betalen. Dus je studiefinanciering die je 4 jaar 'gratis' gehad hebt en ook de kosten van je OV kaart die je 4 jaar op hun kosten hebt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het vijfde jaar van wat? Doe je een studie die langer duurt dan 4 jaar? Dan zul je na je 4e jaar bij DUO een leen-beurs aan moeten vragen denk ik. Dan kun je zelf een bedrag kiezen wat je lenen wilt, dat wordt dan in maandelijkse bedragen uitbetaald en wanneer jij je studie afrondt begin je dat in termijnen aan hun af te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is een totaal. In totaal (ook al doe je 10 studies achter elkaar) heb je recht op 4 jaar 'gratis' studiefinanciering + OV kaart. Doe je er langer over (Een studie van 5 jaar, of een studie van 4 jaar en dan nog een andere studie) moet je dus gaan lenen. Snap je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen wel ja. Dat kun je doen. Als je ouders of jijzelf niet genoeg geld heeft om de studie te betalen is het mogelijk om vanaf het begin te lenen. Dat is waar. Maar je krijgt daarop als het goed is ook gewoon de basisbeurs van rond de 95 euro en de OV kaart. De 4 jaar die ik noemde gaat over die basisbeurs en OV kaart. Voor zover ik weet mag je 7 jaar lenen.
Als je voor die tijd klaar bent, moet je voor de vijfde werkdag van de eerste maand, nadat je gestopt bent je reisproduct stop zetten. Ga je langer door met studeren, moet je je reisproduct verlengen.