Wat zijn de economische gevolgen van weinig onderwijs in een land als bijvoorbeeld Ecuador?

Het is wel duidelijk wat de economische gevolgen zijn als je in een land als Nederland vroegtijdig school verlaat en niet studeert.

Maar hoe zit dit in een veel minder rijk land zoals Ecuador? Wat zijn de economische gevolgen door de vele schoolverlaters en laagopgeleiden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

In de derde wereld is zowel overscholing als onderscholing een persoonlijke ramp. In het geval van overscholing zit je met je Havo opleiding in een baan als bijv. huisboy of McDonalds de rest van je leven in armoe gevangen. Bij onderscholing krijg je uberhaupt geen baan en beland je in de goot of in de prostitutie, of in criminaliteit. In de protstitutie kan je als je jong bent nog wel redelijk wat verdienen, in de criminaliteit is dat weer geheel afhankelijk hoe slim diefje je bent en hoelang je overleeft.