Heeft iemand ervaring met het volgen van een duale hbo-opleiding?

Zijn er mensen die ervaringen kunnen delen over duale opleidingen? zoals is het haalbaar? heeft het een positief effect op studie? verdient men er veel geld mee? is het leuk? etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Wij hebben duale mensen in dienst.
Die zeggen dat ze weinig inkomen krijgen. De opleiding duurt best lang: zd draaien dan al volledig mee maar krijgen veel minder betaald. De werk en schooldruk is hoog.
Uitzicht op vaste baan binnen dezelfde instelling is een pré.
Als je al wT ouder beng (30+) is het loon écht laag in verhouding.
Maar ja, wel een mogelijkheid om te leren...
Veel slagen wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf mijn SPH (sociaa pedagogische hulpverlening) HBO gevolgd terwijl ik ook de studie Orthopedagogiek aan de universiteit van Amsterdam volgde. Resultaat wel mijn HBO opleiding afgemaakt en diploma gekregen maar gestopt met mijn doctorale studie. Winst, ja, ik kan in mijn werk zowel met HBO 'ers praten en begrijp het jargon van de psychologen en orthopedagogen. Mijn salaris is niet hoger maar ik heb uitstroom mogelijkheden door mijn universitaire ervaringen naar Post doc opleidingen nu ik al een tijdje werkzaam ben als ambulant hulpverlener.
Ik kan nog steeds mijn doctorale studie oppakken alleen heb ik nu de voorkeur voor een verkorte post doc opleiding.
Door duale studies krijg je meer zicht op wat je wilt en wat niet wilt...
succes met je studie!