welke MBO opleiding niveau 4 kan ik het beste kiezen?

Ik moet mij snel inschrijven voor een MBO opleiding, maar ik weet echt niet wat ik wil worden. Maar er zijn een aantal punten die ik zeker in een baan zoek en dat zijn:
-flexibele werktijden.
-veel reizen voor werk (naar het buitenland).
-goed salaris.
-sociaal, veel mensen ontmoeten.
als iemand een advies heb welke opleiding (met de daarbij horende baan) ik moet volgen, welke ook deels of helemaal aan mijn punten voldoen, zijn allemaal welkom.
bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al eens een beroepskeuze test gedaan, die zijn wel te vinden op internet.
Amadea
12 jaar geleden
Het is veel slimmer om te kijken naar welke talenten jij hebt. Waar ben je goed in? Die ideale baan ga je waarschijnlijk toch niet krijgen. Dan is het veel fijner om iets te doen wat jou ligt, dan om met tegenzin naar je saaie werk te gaan omdat je daar nou eenmaal de opleiding voor gedaan hebt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, wat jij in een baan zoekt,
dat willen we allemaal wel..........

Antwoorden (3)

Iets in het toerisme.
Manegment en Organisatie in het toerisme.
Toerisme en Recreatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toerisme en recreatie en soortgenoten zijn helaas wel van die kansloze inhollandopleidingen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel meer richtingen op het mbo waar je je vraagtekens bij kan zetten en scholen ook helaas.
Jouw belangstelling lijkt heel erg richting toerisme en recreatie te gaan. Reisleider, recreatiemedewerker, of horeca? In die beroepen heb je flexibele werktijden, kun je veel reizen, stage lopen en werken in het buitenland, met mensen werken. Ik weet niet waar je woont, maar er is vast een ROC bij je in de buurt waar deze opleidingen worden aangeboden. Iets anders, wat ook bij je belangstelling lijkt te passen, is internationale handel en vertegenwoordigersfuncties. Kan ook!
Succes :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat hostess voor jou ideaal is. Het voldoet aan alle 4 je eisen, behalve dan het goede salaris. Maar als je naast deze opleiding Spaans en Engels vloeiend leert spreken en je vindt het leuk om je te specialiseren in bijvoorbeeld de Egyptische cultuur, dan komt dat met de dollars ook wel goed!!!