Wie weet een goede opleiding voor pedagogiek na het middelbare beroepsopleiding nivo- 4?

Mijn kind leert voor pedagogisch werk nivo 4. Dit jaar mag je zeggen of je verder wilt of afsluit. Zij wilde graag door voor pedagogiek, nu hebben we op de sites gekeken voor verschillende opleidingen na spw. Wat je nu ziet zijn heel veel opleidingen richting onderwijs en management (als tussenschakel en adviserende), richtingen sociaal gebied zoals gezinswerkers. Eigenlijk zie je geen enkele opleiding op HBO nivo waar je iets over kinderen, hoe ze zich ontwikkelen en hoe je het kunt sturen, leert want dat zoeken we. Weet iemand een goede opleiding pedagogiek. Is anders colloquium doctum een oplossing specifiek voor pedagogiek aan de universiteit. We willen graag meer weten over verschillende hogescholen/universiteiten en hun visie op kinderen. Natuurlijk zou ik graag de positieve ervaringen horen, zo sluit je hopelijk de negatieve uit. Kiezen is best moeilijk als je door de bomen het bos niet meer ziet. Vast dank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn verschillende mogelijkheden: HBO Pedagogiek, Sociaal Pedagogische Hulpverlening, Creatieve Therapie, PABO misschien?
Op de site hieronder zie je allerlei opleidingen die passen bij "iets met kinderen". Je kunt er meer informatie zoeken, over toelating, carriëremogelijkheden, plaats van de opleiding, salaris, vervolgtrajecten, inhoud van de beroepen etc. Je kunt vaak ook mailen met mensen die al ervaring hebben met zo'n opleiding of beroep. Succes! Er is inderdaad zoveel (teveel?) keuze...