is 541 een vwo of havo score?

ik had 540 verwachting maar heb 542 gescoord dus heb ik vwo of havo

Toegevoegd na 8 minuten:
en mijn vriend heeft 542 en zegt dat dat eigelijk vwo is
meer uitleg aub

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.7K

Het beste antwoord

Advies is om naar een brugklas te gaan waar je dus pas in het 2de of de 3de jaar kiest of je HAVO of VWO gaat doen.

535 - 540 - havo
540 - 545 - havo/vwo brugklas
545 - 550 - vwo (atheneum / gymnasium / technasium / tweetalig vwo)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook hier: veel scholen wijken hier gewoon van af, het is geen wet van Meden en Perzen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie heeft het over scholen? Dit is het advies, wat scholen daar mee doen is hun zaak. Een advies is sowieso nooit een wet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, inderdaad is zo het advies

Andere antwoorden (4)

Dat is niet zomaar te zeggen, ik kom op het forum van ouders.nl en daar blijkt dat sommige gymnasiums kinderen aannemen met een 542 en anderen pas met een 546.

Het ligt dus helemaal aan je omgeving en de beoogde school. Ik vind het een havo/vwo score, niet vwo alleen. Je zou er dus mee naar een havo/vwo brugklas kunnen maar als jouw beoogde VO die niet heeft (allen VWO brugklassen) gaat het niet lukken met een 541. Dan heb je echt ook een VWO advies van je leerkracht nodig en moet dat VO geen harde cito-eis stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je deze tabel bekijkt in de bron zou een 541 cito score een havo/vwo advies worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dus alleen als je in Amsterdam zit.
Ik ben van de week op twee verschillende gymnasia geweest en deze hanteerde beide 542 als ondergrens. Bij die ondergrens werd ook een taal percentiel van 75 gevraagd. Dit laatste gold niet vanaf 543. Daarnaast wordt ook gekeken naar het advies van de basisschool en naar het leerling volgsysteem. In de praktijk werd de cito score pas als derde criterium gehanteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er af van je juf/meester.
Wat de beste voor je is zoals ik ik had ook 529 gescoord dat was kader maar toch krijg ik Vmbo-t/Havo.