Wat is het niveauverschil tussen een wo studie theoretische natuurkunde en de technische wo studies zoals werktuigbouwkunde of civiele techniek?

Ik zit in VWO 6 met profiel NT/NG. Ik zoek naar een vervolgstudie (WO) en ik twijfel tussen theoretische natuurkunde en de technische studies in Twente. Ik blijf liever thuiswonen vandaar dat mijn voorkeur nu uitgaat naar Utrecht omdat ik dan thuis kan wonen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Ik studeer CT en ik kan je zeggen dat die studie ook behoorlijk theoretisch is. Maar natuurkunde is nogal eenzijdig (gaat voornamelijk over natuurkunde...) terwijl CT veel breder en afwisselender is. Dus denk niet dat CT een soort bouwkunde is ofzo, waar je vooral met tekeningen bezig ben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het niveau is hetzelfde, de aandachtsgebieden zijn verschillend.
Bij al deze studies heb je veel wiskunde en natuurkunde nodig.
12 jaar geleden
Het nivo is hetzelfde, de aandachtspunten zijn ietswat verschillen. Theoretische natuurkunde is zoals de naam zegt erg theoretisch. Op een TU krijg je naast deze theoretische natuurkunde ook meer de praktische interpretatie hiervan.