Het zijn vrijwel gelijkwaardige diploma`s, maar er is m.i. een verschil (krom he haha). Het maakt nogal wat uit of je na de Havo direct de arbeidsmarkt op wilt. Met een Havo-diploma kun je niet zo heel erg veel dat gericht is op jouw wensen.

Als je solliciteert op een functie die goed aansluit op je mbo-diploma, dan heb je natuurlijk meer kans op een baan die jou ligt. Je hebt tijdens je opleiding al stages gelopen, dus je hebt enige ervaring, ook weer een pluspunt.

En als je nog door wilt studeren? Een havo-diploma sluit prima aan op een HBO-opleiding - hoewel dat ook geldt voor een MBO-diploma. Alleen heb je dan werkervaring én meer praktijkgerichte opleiding gehad. Tja, dus als je het mij vraagt: ga voor een MBO-diploma!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op dit moment Havo, als je klaar bent met MBO-4 vind ik het gelijkwaardig want beide opleidingen geeft toegang tot het HBO.