Wat is je kans op een baan?

Als je leraar wordt, hoef je je niet druk te maken dat je nooit een baan zult vinden. Het is één van de meest constante beroepen: er zijn namelijk altijd leraren nodig. Zeker nu de vergrijzing (er zijn steeds meer oudere leraren en die gaan allemaal binnen korte tijd met pensioen) binnen het onderwijs toe begint te slaan. Leraren gaan steeds minder uren per week werken en de klassen zijn kleiner geworden de laatste jaren. Het grootst is de behoefte aan Vmbo-leraren in het westen van Nederland. In het voortgezet onderwijs verschilt de vraag naar leraren per vakgebied. Vooral voor talen en exacte vakken is er dringend behoefte aan versterking.

Het aantal studenten dat zich voor een lerarenopleiding inschrijft is veel te laag om aan de vraag te voldoen. Daardoor wordt jouw kans om snel een baan te vinden nog groter. Bijkomend voordeel is dat de groepen waarin je les krijgt klein zijn. Je krijgt dus veel persoonlijke aandacht van docenten.

http://www.carrieretijger.nl/opleiding/onderwijs/lerarenopleiding-voortgezetonderwijs

Toegevoegd na 1 minuut:
Geschiedenis is dus niet de meest gevraagde onder de leerkrachten. Als je je richt op het vmbo in het westen zijn je kansen een stuk groter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als u ook nog met zeer moeilijk opvoedbare leerlingen kunt omgaan in de leeftijd van 12 tot 18 jaar en bereid bent in de 1e tot de 4e klas VMBO-t les te geven dan vraag ik u te solliciteren op een ZMOK school voor speciaal onderwijs. ALTRA college
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt steeds beweerd dat er een tekort van leraren zou zijn. Dat is echter iets dat door de leraren zelf wordt rondgebazuind. Als je gaat solliciteren zul je zien dat je zelfs nauwelijks voor een gesprek wordt uitgenodigd. Dat geldt voor wiskundeleraar en zeker voor geschiedenisleraar. Dus met andere woorden, je kansen zijn laag.