Heb je een maximale inschrijfdatum voor mbo scholen?

Hallo, ik ga volgend jaar naar het mbo maar ik vroeg me af of je een speciale datum hebt dat je je ingeschreven moet hebben. Stel je wordt afgewezen, dan zou je geen nieuwe school kunnen vinden want die datum is dan al voorbij. Lijkt me sterk dat je dat hebt maar ja ik dacht laat ik maar voor het zekere gaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je weet naar WELK MBO je wil kun je daar je informatie vinden.

Antwoorden (1)

De meeste ROC's willen graag dat je aangemeld bent vóór 1 april. Daarna lukt het bij verschillende opleidingen ook nog wel, maar sommige populaire opleidingen kunnen dan al vol zitten. Voor de zekerheid zou je je bij twee opleidingen kunnen aanmelden. Dat raad ik altijd aan aan leerlingen die naar een opleiding willen waar bijvoorbeeld auditie moet worden gedaan, of waar een sporttest deel uitmaakt van de aanmelding. Dan heb je immers een groter risico om niet aangenomen te worden.