Is het mogelijk om vanuit een mbo nivo 2 opleiding psycholoog te worden?

is het mogelijk? zo ja hoe lang gaat dat allemaal wel niet duren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, je moet minstens nivo 4 hebben wil je aan een hbo studie toegelaten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel maar duurt even. Het snel zal het 9 duren (1 jaar mbo niveau 2, 3 jaar mbo niveau 4, 3 jaar verkort hbo en dan nog een premaster van 2 jaar..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Karst, dat is wel mogelijk, maar dat is een hele lange weg en daar moet je veel voor over hebben. Ik weet niet wat de reden is dat jij op dit moment mbo niveau 2 doet. Voor een hbo-opleiding heb je niveau 4 nodig. Als jij heel goed kan leren dan zou je daarna nog een lange hbo-opleiding voor psycholoog moeten gaan doen. Maar, als jij niet zo goed kan leren en je denkt dat je mbo niveau 4 niet gaat halen, dan kan jij ook geen psycholoog worden. Dat is niet erg, want er zijn nog veel meer beroepen op dit gebied, zoals maatschappelijk werk en begeleiding van mensen met problemen.