Wat moet je doen met de 'balansmethode' bij wiskunde?

Ik moet bij wiskunde iets berekenen met de 'balansmethode' maar ik snap er helemaal niets van. Mijn docent kan het me ook niet uitleggen want dan snap ik er nog steeds niets van:(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vak droppen

Het beste antwoord

Misschien dat dit helpt:

De balansmethode is op verschillende manieren te benaderen.

Allereerst, 1 is altijd gelijk aan 1. Dus op een weegschala links 1kg en rechts 1kg geeft een balans.

in het voorbeeld wordt de volgende som gegeven:
3a + 4 = 10

Nu is het dus de bedoeling om A te achterhalen. Omdat je weet dat rechts 10 (kg) staat. moet je dus nu de a kunnen achterhalen.

In de soms staat +4 als we deze 4 (kg) aan beide kanten weghalen blijft er een balans maar word de som:

3a + 4 - 4 = 10 - 4
is
3a = 6

3a betekend 3 * a

dus vanaf daar kunenn we weer verder.

3 * a = 6

we kunnen nu beiden kanten van de balans door 3 delen

3 / 3 * a = 6 / 3

1 * a = 2.

1 * is te verwaarlosen 1 maal iets is altijd weer hetzelfde. Dus wordt het:

a = 2

Dus a zou 2 moeten zijn.

Nagerekend:

3 * 2 + 4 = 10

Gekeken naar de automatische reken regels:

6+4 = 10

10 = 10.

Dit klopt. dus we weten nu zeker a = 2
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje ik begrijp het al een stuk beter