Terug naar school, hoe en wat?

Ik wil graag weer naar school na 5 jaar thuis te hebben gezeten. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Mischien heeft iemand tips/ideeen? Heb geen contact met mensen in de buurt, dus moet het via internet uitzoeken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

In eerste instantie moet je 'n leuke opleiding zoeken waar je interesse liggen!
Als je dat nog niet weet moet je 'n beroepskeuze test doen en/of de open-dagen begin 2010 gaan afgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens praten bij het CWI (of uwv werkbedrijf) deze kunnen je vast op de goede weg helpen, Ik heb via hen destijds ook een beroepskeuze test gedaan. Het ligt ook een beetje aan je huidige situatie, heb je een uitkering oid dan wordt er vaak ook nog veel vergoed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
succes, ik heb ook via hen een opleiding mogen volgen, en nu een prachtige baan, toch snap ik de min niet, misschien had ik nog een cursus moeten volgen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach misschien heeft het een hoop opgelucht, kan diegene ook weer rustig dlapen.
Stel je doel en begin. The sky is the limit en wat je wil kan je (over het algemeen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn scholingstrajecten te over te vinden op het net ( in de verzorging bijvoorbeeld, of volwassenenonderwijs), maar bij het kiezen moet je wel opletten dat het te behappen is.
Als je 5 jaar thuis hebt gezeten heb je een totaal ander ritme opgebouwd. De omschakeling is groot en zodra het nieuwe eraf is wordt zo'n studie zwaarder om vol te houden.

Begin het liefst met een korte scholing, waarbij je als het goed lukt later uitbreidingen kunt doen. Opnieuw naar school moet niet onderschat worden. Maak er geen veel jaren plan van, maar zorg voor snel te behalen diploma's waar je in de praktijk ook wat mee kunt (als dat je doel is).
Mocht het "scholen" goed uitpakken dan kun je later voor een hoger niveau gaan dat langere scholing met zich meebrengt, dan weet je ook dat je het kan en leuk vind, en strand je niet halverwege met niets. Bovendien heb je dan de eerste diploma's om op terug te vallen mocht het onverhoopt toch niet lukken

Succes ermee,
Ik vind het fantastisch dat je het wilt.