De afgeleide ervan nemen. Dus bijv.
K = 0.001q^3 + 0.5q^2 + 0.8q + 5000
MK=0.003q^2 + q + 0.8

want je moet de macht keer het getal voor de q zetten en één cijfer van de macht aftrekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In elke kosten berekening zit een deel voor de variabele kosten en een deel "dekking vaste kosten".
De marginale kosten is het variabele deel , de kosten dus welke afhankelijk zijn van het aantal geproduceerde producten.

Er zit hier 1 addertje onder het gras. Met de gegeven vaste kosten is ook de productiecapaciteit beperkt. Wil je boven die beperking uit nog meer gaan produceren dan moet er geïnvesteerd worden en worden de vaste kosten "blijvend" hoger.