Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Ongeveer rond de 543. Maar het is ook afhankelijk van het advies. De Cito toets is slechts een momentopname
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf 545 herinner ik me
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt, vanaf 545 is tweetalig onderwijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En gymnasium.
539 en lager: aanvullend onderzoek verplicht
540 t/m 544: overleg met basisschool verplicht
545 t/m 550: automatisch toelaatbaar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De afgesproken norm is 545 t/m 550. Maar het advies van je leraar/lerares is ook heel belangrijk. Als je normaal heel slim bent, en er een supergoede score word verwacht, en je haalt 543 (dat is natuurlijk ook nog steeds heel goed, maar wel onder de 'norm') Kun je alsnog worden toegelaten, als je leerkracht ook zeg, dat je vwo makkelijk aankan.
Soms verschilt het ook per school.
Mijn zoon had 542 als score en werd in de TL/Havo klas geplaatst (van zijn huidige school) en op een ander ROC hier zou hij in de Havo/Vwo klas terecht komen....

Waarschijnlijk hebben ze de instroomscores bij zijn school verhoogd om te voorkomen dat er alsnog veel kinderen afstromen. Hij zit nu overigens in de Havo-klas. Je kan het beste kijken op bijvoorbeeld de site van de school waar je naar toe wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing