Hoe heet het als kinderen worden vastgehouden ? (Zie extra informatie)

Ik heb wel eens gehoord dat kinderen op het SBO worden vastgehouden als ze agressief zijn of hebben gevochten.
Nou is mijn vraag of hier een speciale naam voor is ?

Alvast bedankt,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat noemen ze de holding.
(engels)
Het kan ook in het zgn 'vlindertje', dan zitten de armen vh kind achter zijn hoofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf heb ik op het SBO gewerkt en als kinderen erg driftig of agressief werden dan konden we ze of heel kort en krachtig aanspreken of ze stevg bij hun arm pakken en op een bankje zetten om het kind af te laten koelen en op een later moment van de dag met het kind te kunnen praten. Hiervoor is zover ik weet geen spciale benaming voor