Is er een effectieve manier om passief te leren?

Hiermee bedoel ik bv. een cd met informatie laten draaien in je slaap, een boek onder je kussen leggen. (ik weet dat deze methodes niet werken, maar zijn er methodes die wel werken?) en nee ik ben niet lui, gewoon nieuwsgierig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer maar helaas, er is geen manier om slapend je school te doen.

Het beste antwoord

Ik heb een luisterles die ik uit m'n hoofd moest leren op
Mp3 gezet en in de auto afgedraaid.
Op den duur ga je vanzelf meepraten. Het duurt wel langer dan als je het normaal leert maar voor de uitspraak van dexmoeilijke (in dit geval Latijnse) woorden.
Ik kan nu na een jaar sommige dingen nog opdreunen. Hihi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je de hele dag 'gewoon' bezig houden met de dingen die je moet leren. Op wiskundekamp bijvoorbeeld, of naar Frankrijk op vakantie, of naar de Duitse televisie luisteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, nee, die manieren bestaan niet.
Je zult er altijd zelf actief energie in moeten steken.