Is het slagingspercentage voor de NIMA- A Thuis studie lager dan wanneer je de lessen volgt?

Ik vraag me af of de cursus goed thuis te doen is dmv LOI of dergelijke. Voor 6 klassikale lessen betaal je het dubbele, terwijl de thuisstudie sites ze ook aanbieden.

Ik vraag me af of het slagingspercentage hiervan te vergelijken is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Of er vergelijkingssites zijn weet ik niet, heb het zelf thuis geleerd en examen aangevraagd bij het NIMA.
http://www.nima.nl/qualification/nima-examens/inschrijven-voor-een-examen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slagingspercentage weet ik zo niet. Het verschil zit er voornamelijk in dat er anders docenten moeten worden betaald die jou lesgeven. Voor thuisstudies heb je wel veel discipline nodig! Denk er dus goed over na als jij een fulltime baan hebt, het lastig om is om je nog aan een studie toe te zetten. Als je bijeenkomsten hebt, heb je een soort stok achter de deur. Wat ik ook heb gezien is dat bijvoorbeeld bij lesstof van de NHA heel omslachtig is. Ik geef naast mijn studie bijles en ik heb iemand geholpen die een studie deed via de NHA. In plaats van de kern in één alinea uit te leggen, schrijven zij de hele bladzijde vol. Als je dan geen klassikale lessen hebt, moet je dit zelf maar zien uit te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen zijn de slagingspercentages van een thuisstudie lager dan van een studie met een docent voor de klas.
Een thuisstudie is dan relatief duur, omdat je je diploma niet haalt, plus je een stukje zelfvertrouwen verliest.

Een beetje docent geeft antwoord op je vraag en dat aan jou als persoon. Daar kan geen tekst tegenop.
Ook hoor de de vragen van de medeleerlingen en de antwoorden erop.

Ten slotte kun je studiegroepjes vormen, daardoor kun je de lesstof veel beter tot je nemen.

Een thuisstudie is alleen aan te bevelen, als de stof eigenlijk al je dagelijkse bezigheid is. Je hebt dat alleen wat feitenkennis nodig.
Een thuisstudie mag je dus nooit vergelijken met een complete studie.
Bedenk ook, dat in onderwijsland de concurrentie hevig is. Die zes lessen zitten tot de nok toe volgepropt. Verkijk je er niet op!