Van mbo naar havo?

Na mijn VMBO diploma ging ik naar het MBO, ik zit nu in de eerste. Maar ik vind de opleiding echt niet leuk ik moet bijna alleen maar stage lopen en ik zit eerlijk gezegd liever op school. Ik mis de middelbare school gewoon heel erg.

Daarom zou ik het liefst met deze opleiding willen stoppen en naar de havo gaan, wat ik altijd al wou. Ik wil zeker weten ook later naar het HBO. En ik ben net 3 maanden 16, dus de leeftijd verschil zal dan ook wel mee vallen.

Maar mijn vraag, zou dat eigenlijk wel kunnen? Is dat niet heel raar? En wat zouden jullie in mijn geval doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is juist niet raar , maar juist heel goed dat je zoveel ambitie hebt !! Praat erover met je schoolonderwijzer of leiding, zij kennen jou en zullen je motiveren en helpen om de juiste richting te gaan volgen. Dus niet raar maar juist heel goed dat je wat in je mars hebt ! Succes !

nog een optie ( die ik ook heb gedaan) gewoon het mbo volhouden. deze opleiding duurt 3 of 4 jaar. en daarna doorstromen naar het HBO. (mits je wel MBO niveau 4 doet) je kan dan ongeacht je MBO opleiding naar elke HBO opleiding ik wist alleen wel van te voren dat ik dit wilde doen. mijn cijfers waren niet goed genoeg voor de havo. (oa omdat ik duits en frans had laten vallen) ook als je deze opleiding afmaakt heb je tenminste een diploma waar je iets mee kan. je kan niks veel minder met een Havo of vmbo diploma.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100