Hoe kan ik duitse zinnen leren?

Woorden gaat wel, maar zinnen lukt echt niet.
op de eerder gestelde vraag is geen antwoord gegeven dat mij kan helpen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.9K

Antwoorden (7)

Ezelsbruggetjes zoeken en leren leren en leren dat is het enigste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt alleen maar leren door te oefenen, oefenen, oefenen. Meestal heb je een Lernliste in de boeken zitten, dek de ene kant af met een blaadje en leer de zinnen stuk voor stuk door te herhalen.

Je kunt de zinnen ook overschrijven. Door het overschrijven gebeurt er iets in je hoofd: je hoofd moet eerst goed kijken wat er staat en dan een prikkel naar je hand sturen om het woord op te schrijven, daardoor wordt het ook beter in je hoofd opgeslagen.

Herhalen, oefenen, opschrijven en wat ook helpt: de zin in je gedachten voor je zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je andere vraag niet zo snel vinden, dus ik weet niet of dit antwoord al is gegeven.
Kijk hier eens rond:
http://educatie.ntr.nl/duits/1535292/home/

Als je klikt op:
-cursus
-oefenen
-onderwerp / deelonderwerp
zie je bovenin in de meest rechter tab "vul in" staan.
Als je daar op klikt, dan krijg je allemaal Duitse zinnen, waar je zelf nog iets aan moet toevoegen. Je kunt ook de zinnen beluisteren.

Met al die verschillende onderwerpen (en deelonderwerpen) kom je honderden zinnen tegen, en kun je oefenen zoveel als je wilt.
Naast volledige zinnen zijn er talloze andere oefeningen in spelvorm te doen. Viel Spass!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet het een beetje vergelijken met het Nederlands
Helaas Zijn niet alle zinnen te vergelijken
Als ik jou was zou ik het verdelen in hele kleine stukjes dat gaat wat makkelijker.Het beste is toch ook overschrijven , anders heletijd uit je hoofd proberen te leren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste manier om iets te leren is het aan iets te koppelen of het ook gewoon leuk te vinden om te leren. Als je deze twee goed onder de knie hebt is het een makkie. Maar ook herhalen is HEEL belangrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen pakken dingen beter op wanneer ze het horen. Misschien zit er bij je lesstof een luister cd (of is deze te downloaden) Zo kun je zinnen na gaan praten, vertalen en onthouden. Het kan zijn dat dit een manier is voor jou waardoor je zinnen makkelijker leert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de eerste zin overschrijven. Hierna schrijf je de eerste en de tweede zin. Vervolgens de 1ste, 2de en 3de zin. Zo maar door tot je alle zinnen hebt gehad. Misschien denk je van ik heb geen zin in die overschrijfmethodes of dit duurt heel lang, maar dit werkt echt zo goed! 100%!