Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je laboratoriumonderzoek studeren, als je E&M hebt dmv zelfstudie of iets dergelijks?

Ik heb in de 3e klas profiel E&M gekozen, puur omdat ik gewoon niet wist wat alles inhield, en mijn broer deed het ook.. dus ik dacht waarom niet. Nu heb ik spijt.. als ik opnieuw mocht kiezen had ik voor N&G gekozen. Economie vind ik niet saai, maar het lijkt me veel leuker om onderzoeken te doen. Ik weet dat ik niet meer van profiel kan overstappen, maar is er een manier om toch bijvoorbeeld laboratoriumonderzoek te studeren door middel van zelfstudie of desnoods zomerschool, als die er is? Ik zit nu in de 5e, mijn examenjaar dus. Ben er echt te laat mee.. erg zonde. :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
804

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik weet niet waar je woont, maar in Leeuwarden is in ieder geval een mooie MBO-opleiding die je vast zal aanspreken. Life Sciences is een combinatie van laboratoriumtechniek, voeding en technologie, en milieu en watermanagement. Het is een samenwerkingsverband tussen AOC en ROC.
Met je HAVOdiploma kun je in ieder geval naar deze opleiding, en vervolgens is het eventueel mogelijk om met een versneld traject naar het HBO door te stromen. Het is een mooie opleiding, met een heel goed perspectief op werk!
Misschien is het iets voor jou. En als het te ver weg is zou je eens kunnen informeren bij een AOC of ROC bij jou in de buurt. Misschien bieden ze hetzelfde wel aan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding