Hoeveel procent van de nederlanders heeft een opleiding aan het hoger onderwijs afgerond?

Ik vind alleen informatie over het aantal mensen/percentage dat studeert, maar dat is helaas voor hun niet hetzelfde.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

In het jaar 2010 was dat 28% van de mensen tussen 25 en 65 jaar.

Hier een berichtje van RTV Utrecht:

"Utrecht is de slimste provincie van het land. Dat blijkt uit het Jaarboek onderwijs van het Centraal Bureau voor de Statistiek.
In de provincie Utrecht heeft ruim 41 procent van de mensen een hbo- of universitair diploma. Op de tweede plek staat Noord-Holland.
Zeeland staat in de lijst onderaan: nog geen kwart van de Zeeuwen tussen de 25 en 65 jaar is hoger opgeleid. Ook in Drenthe is nog geen kwart van de bevolking hoger opgeleid."

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/410361/utrecht-slimste-provincie-van-het-land.html

Hier kun je de 28% terugvinden in het statistisch Jaarboek CBS 2011
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/publicaties/boeken/statistisch-jaarboek/archief/2011/2011-statistisch-jaarboek-pub.htm

Het jaarboek zelf is ook (gratis) te downloaden op de site, in PDF formaat. Dit is de directe link:
http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/0604BF87-AE22-451F-85EB-7BCFBE22CF94/0/2011a26pub.pdf

In hoofdstuk 17 (in de PDF) vind je informatie in procenten, en in hoofdstuk 4.13 veel meer informatie in getallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op de site van het CBS vind je de gegevens van het Aandeel 25-34 jarigen met een diploma hoger onderwijs, 2005