De hogere hotelschool kun je volgen in Maastricht, Den Haag of Leeuwarden.

Over die van Leeuwarden kan ik je wel enige informatie geven.

Je zit op school samen met de opleidingen Leisure Management, de HTRO en de Retail Management.
Elk jaar heb je gedurende een half jaar dezelfde vakken als bovengenoemde opleidingen. Dit zijn vakken met betrekking tot Management, Economie, Marketing etc.
Het andere halve jaar krijg je specieke vakken voor de gekozen opleiding.
Bij de Hotel Management School is daar altijd een stukje praktijk bij, dat uitgevoerd wordt in het bedrijfsrestaurant en in het hotel dat bij de school hoort (ja, een echt hotel).

De lessen bestaan uit hoorcollege's en sessies Probleem Gestuurd Onderwijs, waar je onder begeleiding van een Tutor zelf de leerdoelen moet samenstellen. Klinkt lastiger dan het is.

Elk moduul moet er ook een moduulopdracht ingeleverd worden, die meestal uitgevoerd wordt in groepjes van 3-6 personen.

Je moduulcijfer wordt samengesteld uit de resultaten van je examen en je moduulopdracht.
Kortom: Als je een dijk van een opdracht hebt ingeleverd, kun je je meer fouten permitteren op je tentamen.

Leeuwarden is ook nog eens een ontzettend gezellige stad.

http://www.stenden.com/nl/studies/Voltijd/Pages/hogere-hotelschool-leeuwarden.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn huisgenoot heeft deze opleiding gedaan. Zij had wel eens een wijn- of whisky college, maar dat was niet voor de punten, dat was gewoon een college, dus bij mijn weten hoef je niet persé naar die college's toe te gaan en ben je al helemaal niet verplicht om daarvan te drinken. Maar dat kun je vast wel met de schoolleiding regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij niet, maar ik weet het niet zeker

Andere antwoorden (1)

Bestaat op mbo en hbo niveau. Info in link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan je ook naar de hogere hotelschool gaan, in oa den haag. http://www.hotelschool.nl/