1 - Maak een planning voor de gehele week
1.1 - Wanneer bespreken we zaken
1.2 - Wanneer werken we gezamelijk
1.3 - Wie levert wat op
1.4 - Eventueel concequenties
2 - Wees eerlijk en direct
2.1 - Doet iemand iets fout of hou zich niet aan de regels, wijs hem hier op
2.2 - Zorg voor opbouwende kritiek. "zeg niet niet alleen dat iemand iets verkeerd doet, maar ook waarom jij dat vind en hoe je het graag anders ziet. Geef hem tevens de kans om jou van zijn kant te overtuigen en kom samen tot een goede oplossing"
3 - Luisteren en sturen
3.1 - Het is niet een 1mans project maar je doet het in teamverband, wees dus niet de allmachtige die het gaat vertellen en beslis samen
4 - Verdelen van werk
4.1 - Verdeel het werk naar expertise niveau, of juist naar hetgeen wat iemand nog moet leren
4.2 - Bespreek alle gemaakte stukken zodat iedereen op de hoogte is en alle stof tot zich neemt
5 - Feedback
5.1 - Vraag aan het einde van je leiderschap of ze nog tips voor je hebben
5.2 - Ze de feedback die je krijgt niet als een aanval op jou als persoon, maar als een kado. Een hele leerzame en bedank ze daar ook voor
Ik hoop dat je hier genoeg aanknopingspunten hebt?
- Bronnen:
-
Studie en cursussen