Heeft iemand een ezelsbruggetje voor stijlfiguren?

Ik zit op 6 vwo, heb nogal een hekel aan Nederlands :p. Ik moet bijna alle stijlfiguren kennen die er zijn, zoals: vergelijking, metafoor, metonymia, chiasme etc. Nu vroeg ik me af of iemand hier ook moeite mee heeft gehad. Heeft iemand misschien een handig ezelsbruggetje voor (een deel van) de stijlfiguren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er al jaren mee bezig en ik sukkel er nog steeds mee. Succes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pffffoeh... ik weet niet eens wat metonymia en chiasme is :-s
Dus ik kan je helaas niet helpen. Ik hoop dat er een goed antwoord komt voor je! (ben ik ook eigenlijk best wel benieuwd naar)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha thanks! Hoop het ook :)

Het beste antwoord

Probeer een woord of uitdrukking te maken van de eerste letters van de stijlfiguren, zoals ze dat ook hebben voor de eurolanden etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Maak een spiekbriefje. Vervolgens heb je dat briefje niet meer nodig, dat komt omdat je de informatie nu op een andere hebt verwerkt waardoor je het beter onthoudt.
Overigens vragen ze in 6VWO niet naar rijtjes maar naar begrip. Dus vragen als welke stijlvorm is op deze tekst van toepassing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij zit kennelijk niet op 6 vwo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, ik heb een iets hogere opleiding al afgerond.