Mag ik een NTI opleiding doen? (18 jaar)

Ik ben 18 jaar en ga naar het MBO, maar ik wil eigenlijk graag een NTI/LOI/NCOI opleiding doen. Mag dat als je 18 bent? Ik heb nog geen startkwalificatie, alleen een VMBO Theoretisch diploma.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

Ja natuurlijk, dat doe je toch lekker thuis. Leeftijd en vooropleiding zijn niet bepalend, wel of je de opleiding aankan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze heeft nog geen startkwalificatie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus? Met haar 18e mag ze, met of zonder stratkwalificatie, van school. Nu is alleen maar kijken welke eisen ze stellen bij de opleiding.
De een wil mbo2 of mbo 3 hebben, de ander hoeft nooit naar school te zijn geweest.
De startkwalificatie geldt voor kinderen van 5 tot 18 jaar, de zogenaamde kwalificerende leerplicht.
Deze kwalificatieplicht moet ertoe leiden dat er meer adolescenten een startkwalificatie halen.

Voor jou, als je 18 bent, geldt dat dus niet meer.

Je kunt je inschrijven voor iedere schriftelijke cursus,
maar:
Je moet het zelf betalen
Het kost heel veel discipline om het tot een goed eind te brengen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als het even kan zou ik dus die MBO maar afmaken.

Dan heb je een behoorlijk diploma.
Een startkwalificatie is een mbo-diploma met uitzondering van niveau 1 (assistent beroepsbeoefenaar).