Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je een docent duidelijk maken (op een aardige manier) dat je wilt leren in zijn lessen?

ik krijg nederlandse les van een meneer die nauwelijks les geeft,maar meer praat over zijn verleden. We hebben over 2 weken een proefwerk leesvaardig, en ik wil daar geen onvoldoende voor halen. Help

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik ben zelf docent en heb even nagedacht over jouw vraag. Ik zou het heel goed vinden als een leerling voor of na de les bij me komt met de vraag of ik meer aandacht wil besteden aan de lesstof. Echt waar. Ik zou die opmerking heel serieus nemen en vanaf dat moment anders lesgeven.
Als je dat hebt gedaan en er verandert niks zou je volgende stap kunnen zijn om naar de teamleider/conrector te gaan. Dit soort opmerkingen van leerlingen horen op een school serieus genomen te worden. En heel waarschijnlijk heeft die teamleider dan ook al vaker iets gehoord over de lessen van deze docent. Hij of zij zal de docent dan gegarandeerd aanspreken over zijn lessen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

vertel hem dat je moeite hebt met leesvaardigheid en vraag of hij daar wat extra aandacht aan wil besteden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de docent is niet geconcentreerd, het is moeilijk om dat af te leren. Je kan natuurlijk naar de rector/afdelingsmanager gaan en het hem/haar vertellen. Zij kan dan actie ondernemen naar jou anonieme verhaal. bijv. met hem praten. stuur een mailtje en zeg er wel bij dat je anoniem wilt blijven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heeft hij het wel moeilijk met zijn prive-leven. Het is het beste om dat even te vertellen als iedereen weg is. Als je zo in een klas met alle anderen erbij gaat vragen of hij niet eens gewoon les kan geven in plaats van over zichzelf te praten, dan zet je hem voor paal. En hij zal dat vast niet zo waarderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing