Wat houdt de job vermogensbeerder juist in en wat verdien je ermee?

Ik vroeg me af hoe je vermogensbeheerder kan worden. Hoeveel je verdient? Waar je werkt? Of je zelf moet opdraaien als je klanten verlies maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een vermogensbeheerder is over het algemeen goed opgeleid. Hij moet anderen ervan overtuigen hun geld aan zijn maatschappij te overhandigen zodat hij er zoveel mogelijk mee kan verdienen. Als dat goed lukt, krijgt die klant er ook een klein beetje van.

Mocht de klant verlies maken, dan schrijft zijn secretaresse een nette brief waarin staat dat de klant pech heeft gehad; een volgende keer misschien beter. Zelf heb je een heel goed inkomen maar in een slecht jaar krijg je minder bonus.

Je hoeft er niet voor naar New York of Londen, je kan ook Apeldoorn even bellen.