Wat voor cijfers moet je halen om VWO te doen?

Ik zit in 1 HAVO/VWO, en wat voor cijfers moet je gemiddeld halen voor VWO?

Toegevoegd na 10 minuten:
NL = 7.1
Wiskunde = 7.3
Engels = 9.2

Toegevoegd na 28 minuten:
Geschiedenis = 6.5
Aardrijkskunde = 7.5
Frans = 9.6
Biologie = 6.3
Techniek = 6.3
Handvaardigheid = 6.2
Tekenen = 7
Verzorging = 10

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
35.9K

Het beste antwoord

Ik moest gemiddeld (van alle vakken) minimaal een 7 staan, en ik mocht op Nederlands, wiskunde en Engels maximaal één onvoldoende staan.
--
Bij mij ging het als volgt:
--
Gemiddelde tussen;
6.0 - 6.5 = MAVO
6.5 - 7.0 = HAVO
7.0 - 7.5 = Atheneum
7.5 - 10 = Gymnasium

Toegevoegd na 15 minuten:
Je staat gemiddeld een 7.5. Op mijn school zou dit VWO zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor brugklassen is dat niet centraal vastgesteld. Kijk in je boekje van school, of vraag na bij je mentor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, en wat is jouw advies met deze cijfers, (zie beschrijving).
Ik moest gemiddeld een 7.5 staan voor de examenvakken. Dus je mocht bijvoorbeeld een 7 voor Nederlands en een 8 voor Engels, dan was het gemiddeld een 7.5.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op mij school werd gezegd dat als je het met vwo niveau wilde vergelijken je overal 1 punt af moest halen. Dus minimaal een 7
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij moet je minimaal 7.7 staan