Waar vind ik goede en betaalbare bijles Geschiedenis in omgeving Driebergen?

Mijn dochter zit in 5HAVO en doet dit jaar examen. Het vak geschiednis vindt ze erg moeilijk en haar cijfers zijn te laag. RT op school haalt niet veel uit, dus ben ik op zoek naar iemand die haar bijles kan geven.
Heb al geïnformeerd bij studiecentra, maar dat kost 35 euro per uur en dat kan ik helaas niet betalen.

Iemand ideeën? In de buurt van Driebergen is het handigst.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen antwoord op je vraag, maar mijn eerste reactie is: Bijles in geschiedenis? Geschiedenis is een vak, in tegenstelling tot de meeste vakken, met puur en alleen feiten. Nederlands, wiskunde, natuurkunde, scheikunde, economie etc. hebben regeltjes en sommetjes die soms lastig te begrijpen zijn, en waarbij een andere soort uitleg dus handig is. Het probleem bij je dochter zit het hem dus in het leren, en niet in heb begrijpen. Wat is er niet te begrijpen aan: Op 1 september 1939 viel Duitsland Polen binnen en dit luidde het begin van de Tweede Wereldoorlog in. Probeer haar op verschillende manieren te laten leren:
- Samenvatting maken
- Spiekbriefje schrijven (niet gebruiken!)
- Lezen
- Onderstrepen
- Overhoren Misschien dat dat helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk heb je gelijk, maar haar probleem zit m ook in het geen verbanden kunnen leggen, geen inzicht hebben in oorzaak en gevolg en het gebrek aan een "helicopterview". Dit geeft haar docent geschiedenis als probleem aan. Daarbij heeft ze dus hulp nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook een helicopterview kun je pas krijgen als je de stof beheerst. Pas als je alles redelijk goed kent kun je in je hoofd een "overzicht" maken. Echter helpt een samenvatting of een grafische weergave (tijdslijn) soms ook bij het inzicht in gebeurtenissen.

Het beste antwoord

Op marktplaats onder de categorie diensten en vakmensen staan veel mensen die bijles aanbieden, je kan natuurlijk ook zelf een advertentie plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zit er toevallig een universiteit of een hoge school bij jullie woonplaats in de buurt? Een student geschiedenis (zoals ondergetekende) zou dat best willen doen voor een redelijk bedrag. Anders zou je eventueel nog een briefje in de supermarkt kunnen hangen met je telefoonnummer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb idd al op marktplaats gekeken, maar niet echt een student in de buurt gevonden. Wel iemand die aan de Hogeschool Utrecht studeert, maar woont in Den Bosch. Wel een idee om een hoge school die wel in de buurt ligt te bellen en te vragen of ze iemand weten die dat doet. Bedankt voor de tip!