Waar moet je op letten bij decentrale loting geneeskunde aan bv. de UVA?

Ik wil heel graag geneeskunde studeren, en als het allemaal goed gaat haal ik eind dit jaar mijn gymnasiumdiploma. Ik ben er niet zeker van dat ik een 8 gemiddeld ga halen dus wil sowieso meedoen aan de decentrale selectie.
Nu weet ik hier inmiddels al redelijk wat van af (natuurlijk), maar graag hoor ik nog wat tips van mensen die de decentrale selectie geneeskunde hebben gedaan.
Ik ga dan decentraal bij de UVA doen.
(UVA lijkt mij de leukste en gezelligste universiteit, de VU lijkt me toch iets minder gezellig, in my humble opinion)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Decentrale selectie.
Ik ben op zoek naar ervaring en hoor het graag!

Antwoorden (1)

2. Decentrale selectie: inschrijven voor 15 januari

Het AMC-UvA wil graag zoveel mogelijk haar eigen studenten selecteren. In de praktijk betekent dit dat 75% van de eerstejaars geselecteerd wordt op basis van een 8 of hoger als gemiddeld vwo-eindcijfer en decentrale selectie. De overige 25% van de studenten wordt geselecteerd aan de hand van de centrale loting via DUO.

Wil je meedoen aan de decentrale selectie, dan geldt het volgende:

Schrijf je vóór 15 januari in via Studielink (www.uva.studielink.nl). Denk eraan dat je voor het inloggen in Studielink een DigiD code nodig hebt. Het aanvragen van een DigiD code duurt enkele werkdagen.
Meld je tegelijkertijd aan voor de centrale loting én voor de decentrale selectie.
Geef de UvA als faculteit van eerste voorkeur op bij aanmelding voor de loting én decentrale selectie.
Je mag je voor de decentrale selectie maar bij één faculteit Geneeskunde aanmelden.
Je mag maar één keer deelnemen aan de decentrale selectie van AMC-UvA.
Verder zie 2e link.
groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit wist ik al, ik wil graag tips waar ik op moet letten (ervaring)