op welke website kan ik praten met de andere allochtonen die nederlands aan het leren zijn?

ik zoek naar de mensen die Nederlands aan het leren en willen met iemand chatten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat het beter is te chatten met mensen die ècht goed Nederlands spreken en schrijven, dus Nederlanders. Dan kan je denken aan ontmoetingen in de kroeg, of via Het Gilde, een organisatie van (oudere) vrijwilligers, die een programma Samenspraak / Taalmaatjes heeft. Dan krijg je een Taalmaatje toegewezen waarmee je een jaar of zo, wekelijks, optrekt en die met jou praat, eventueel specifieke dingen gaat doen. Met een van mijn taalmaatjes - een rechtenstudente - bezocht ik allerlei instellingen op 't gebied van het recht (Tweede Kamer, Hoge Raad, enzo) en ik introduceerde haar bij het Haags Juridisch Genootschap. Met een ander Taalmaatje spreek ik vaak over van alles, maar binnenkort gaan we samen naar het Haags Historisch Museum. We hebben ook al boekjes uitgewisseld over de staatslieden, die de namen gaven aan de straten in het Haagse Statenkwrtier. Maar wàt je doet is aan het overleg onderhevig: hangt af van de interesse(s) en mogelijkheden. Wellicht ga ik binnenkort eens naar Neeltje Jans in Zeeland of naar de molens in Kinderdijk. Of de Afsluitdijk bezoeken. Als je hier in de buurt woont zou je ook direct via mij kunnen afspreken, maar wellicht is er iemand anders die veel beter bij jouw interesses past. Ik geef jou hieronder de link van Gilde Den Haag, maar via hen kan je de adressen van andere Gildes in Nederland krijgen. Toegevoegd na 6 minuten: Ik ben zo'n oudere vrijwilliger - 67 jaar - maar dat kan ook een voordeel zijn: oudere mensen hebben vaak heel goed Nederlands geleerd. We zouden - als het klickt - ook kunnen Skypen. Dat heb ik wel eens met een leerling gedaan: om de week kwam zij vanuit Rotterdam hier, de andere weken belden wij via Skype. Dan kan je ook met de computer samen teksten lezen. Werkte ook heel goed.

Bronnen:
www.gildedenhaag.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100