Hoe zit het op christelijke middelbare scholen met aardrijkskunde?

Krijgen de kinderen ook dingen over de verschillende aardlagen etc en het ontstaan daarvan? En hoe wordt dat uitgelegd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zoals iedere school die dat uitlegt. Aardrijkskunde les heeft niks te maken met het geloof van de school. Aardrijkskunde = aardrijkskunde

Ja hoor. Ik heb op een christelijke middelbare school gezeten en daar aardig wat geologische kennis opgedaan bij aardrijkskunde. Ook op de christelijke pabo waar ik later naartoe ging heb ik bij aardrijkskunde uitgebreid moeten leren over ijstijden en andere fysisch geografische dingen. Het is echt niet zo dat je wanneer je christelijk bent volledig in een andere wereld leeft hoor. (ik verbaas me soms over het beeld dat niet-christelijke mensen hebben van christenen)

jazeker aangezien er gewoon wettelijke eisen zijn aan wat een school zijn leerlingen allemaal moet leren. De examens zijn per slot van rekening ook in het hele land hetzelfde. Wat betekent dus dat ook op een christelijke school de leerlingen kennis wordt bijgebracht over bijv. de evolutietheorie of de islam ( om maar wat te noemen )

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100