Hoe zit het op christelijke middelbare scholen met aardrijkskunde?

Krijgen de kinderen ook dingen over de verschillende aardlagen etc en het ontstaan daarvan? En hoe wordt dat uitgelegd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Zoals iedere school die dat uitlegt. Aardrijkskunde les heeft niks te maken met het geloof van de school. Aardrijkskunde = aardrijkskunde
12 jaar geleden
Ja hoor. Ik heb op een christelijke middelbare school gezeten en daar aardig wat geologische kennis opgedaan bij aardrijkskunde. Ook op de christelijke pabo waar ik later naartoe ging heb ik bij aardrijkskunde uitgebreid moeten leren over ijstijden en andere fysisch geografische dingen.
Het is echt niet zo dat je wanneer je christelijk bent volledig in een andere wereld leeft hoor. (ik verbaas me soms over het beeld dat niet-christelijke mensen hebben van christenen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook een christen, maar ik zit niet op een christelijke school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan natuurlijk. Maar christelijke scholen vallen dus ook wel mee :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel er niks negatiefs mee, maar omdat het op mijn openbare school gewoon wordt onderwezen, vroeg ik me af of er op christelijke scholen anders mee omgegaan werd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(ik verbaas me soms over het beeld dat niet-christelijke mensen hebben van christenen) Dat beeld is niet zo raar, in Amerika (geen Nederland dat snap ik) zijn ze in veel staten bezig creationisme in de scholen te krijgen al ware het een wetenschap. Even wat nagezocht, in Nederland is zoiets ook aan de gang. http://www.dagelijksestandaard.nl/2011/03/goede-zaak-evolutietheorie-niet-doorgedrukt-op-scholen http://www.dagelijksestandaard.nl/2011/01/geen-evolutie-kermis-en-tweede-huwelijk-op-christelijke-scholen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe staat christenen dan natuurlijk ook niks in de weg om uit te gaan leggen dat de lagen in de aarde tijdens de 6 dagen van de schepping zijn gemaakt inclusief botmateriaal en schijnbaar menselijke bouwwerken van voor het geclaimde begin van de aarde.
jazeker aangezien er gewoon wettelijke eisen zijn aan wat een school zijn leerlingen allemaal moet leren.
De examens zijn per slot van rekening ook in het hele land hetzelfde.

Wat betekent dus dat ook op een christelijke school de leerlingen kennis wordt bijgebracht over bijv. de evolutietheorie of de islam ( om maar wat te noemen )