Waarom krijgen studenten huiswerk?

ik word er zo gek van, het is veel te veel, dan vraag ik me af waarom ik het doe, het is namelijk alleen maar herhalen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Mijn dochter krijgt op de lagere school al huiswerk. Ze was daar de eerste weken elke avond lang mee bezig. Nu heeft ze leren plannen en is op woensdag al met de hele week klaar. Dingen die je al kent kan je redelijk snel herhalen. Dan kost dat nauwelijks tijd.

Kwestie van inplannen en concentreren dus.

En daarnaast, student komt van het woord studeren. Dat betekent dat je zelf leert om je kennis toe te eigenen. Veel jongeren willen tegenwoordig wel van alles kunnen, maar niet van alles leren ;o)

Toegevoegd na 11 minuten:
misschien een laatste hint: docenten geven je niet huiswerk omdat ze jou zo vervelend vinden. Ze willen je begeleiden om verder te komen in je leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Als je al deze waanzinnige zaken kunt doorstaan, dan kun je met gemak de zwaarste baan aan...

Die zijn niet dom die lesboeren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX
net 3 seconden later dan jou:s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou hem nog wel eens kunnen tegenvallen, XiniX. Nederland zit vol met studenten die denken dat ze heel hard werken, om daar zodra ze écht gaan werken, meteen op terug te komen. Achteraf blijkt dan dat die studie helemaal niet zo zwaar was in vergelijking met het werk dat ze daarna doen.
Omdat je ook zelf naast school zelf dingen moet kunnen ondernemen en regelen.
En zorgen dat je dingen op tijd af hebt.

Of wilde je graag 10 uur per dag naar school?:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt misschien saai, maar de beste manier om te leren is herhalen, en met huiswerk kan dat ook. Zo helpen de leraren je ook door middel van dat je het dan beter weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je met herhalen juist de dingen onthoud. Door opdrachten te maken ben je beust met het onderwerp bezig en leer je er echt van. Hoe vervelend het soms ook kan lijken...

Toegevoegd na 28 seconden:
*zucht*... beust= bewust
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doorzetten ,later lach je erom en kan je trots zijn op je doorzettingsvermogen.Ik snap dat je het lastig vindt.En het herhalen is juist positief want dan weet je het toch al?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De essentie van huiswerk is niet om te zorgen dat je van je pleziertjes af wordt gehouden. Het gaat er om dat je gedurende de les iets leert, en dat je op een ander moment diezelfde stof nogmaals onder ogen krijgt. Dit repeterende leren is de beste manier van leren.

Het antwoord is dus: om te leren.
14 jaar geleden
Als student leer je dan wat werken is, dat is namelijk altijd herhalen van de zelfde handeling. Sommige handelingen 1ns per minuut (lopende band), Soms een wat langere tussenpozen (lijn buschauffeur van begin naar eindTpunt rijden) en eens per jaar (winstberekening en administratieve jaarafsluiting)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevoeging: eigenlijk alleen als kunstenaar, artiest of ondernemer kan je op den duur dat "groots en meeslepende leven " in je werk proeven... Voor de anderen : "herhalen ".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs dan niet, het product kan een andere verschijning hebben, maar schilderen blijft schilderen, artiest herhaalt zijn repertoire, en zo ook probeert een ondernemer altijd winst te maken.
om ze zo veel mogelyk uit de kroeg te houden haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om ervoor te zorgen dat de "oudere garde" niet jaloers wordt. Waarom zou jij het beter moeten hebben dan wij ?

Even serieus: het is ook om te zorgen dat je zelf verantwoordelijkheid krijgt. Als jij je huiswerk niet doet, zullen je cijfers niet best zijn, kans op zittenblijven (nog meer herhaling van huiswerk) etc.
Gewoon even doorbijten. Je studietijd is over voor je er erg in hebt en dan zul je (raar genoeg) nog wel eens terug verlangen naar die fijne tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
i.v.m opnieuw beoordelen wat je geleerd hebt. Dus om niet te vergeten. 1 x is niet genoeg.!!