Bij hoeveel graden onder 0 gaan de scholen dicht??

Ze zeggen dat er een horror winter komt. Dat het -23 zou worden met veel sneeuw. Maar als het -23 graden word. Mag je dan nog wel naar school?? En met veel sneeuw (wat ook word verwacht) mag je dan ook naar school? Want de schoolbussen rijden dan niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (2)

Mij lijkt het dat je ijsvrij krijgt als het ongezond word om naar school te gaan. Dus bij -23 graden Celcius krijg je waarschijnlijk wel ijsvrij :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Rusland kreeg ik pas Ijsvrij toen de temperatuur tot over -40 daalde (was trouwens gewoon in het centrum van Moskou enkele jareb geleden) bij -35 moest je nog gewoon naar school. Het lijkt me dat bij -23 je nog gewoon naar school moet - binnen zal de temperatuur toch niet lager dan 18 graden zijn.
In Vlaanderen bestaat er geen regel die zegt dat leerlingen "lessen mogen weigeren" omwille van de temperatuur. Voor de werkvloer bestaat er wel zo'n regelgeving.

Als je het zelf té koud of té warm vindt en de school geen rekening houdt met je mening, dan kan je aankloppen bij de onderwijsinspectie. Zij hanteren de temperatuurregels van "zeer licht werk." De minimumtemperatuur is dan: 20°C, de maximumtemperatuur: 30°C. In de turnzaal of een praktijklokaal mag de temperatuur een stukje lager, aangezien je daar 'zwaardere" arbeid verricht.

In het geval van extreme temperaturen of als de verwarming uitvalt op school, er geen water meer beschikbaar is of in een welke andere extreme omstandigheid, zal de school wel beslissen om te 'sluiten.'