Wat zijn de verschillen tussen de zelfstudies van loi.nl en opleiding.nl?

Ik wil graag een zelfstudie doen, en heb twee sites gevonden. Het grootste verschil dat ik heb gevonden zit in de prijs. Heeft iemand misschien ervaring met een van deze twee sites of weet iemand wat de verschillen zijn tussen deze twee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

De site "opleiding.nl" is geen onderwijsinstelling, maar een verzamelplaats van links naar opleidingen. Als je doorklikt op allerlei opleidingen, kom je vaak terecht op de site van de Nationale Handels Academie (NHA) maar soms ook op de site het LOI. Een of andere handige jongen zag hier brood in, en zal waarschijnlijk van de betreffende opleiding een paar centen krijgen, als mensen via zijn site een opleiding gaan volgen. En hij hoopt natuurlijk ook op advertenties in de toekomst.Zo werkt dat ook met verzekerings-sites of sites over mobiele telefonie.

Hier een citaat van de site:
"Opleiding.nl heeft als doel u als studie-kiezer zo goed mogelijk te informeren. Voor studie inhoudelijke vragen kunt u niet bij ons terecht, maar heeft u vragen over de site kunt u ons mailen op info@opleiding.nl
Als u zakelijk contact met ons wilt opnemen, bijvoorbeeld als opleidingsinstelling of adverteerder, kunt u contact opnemen via zakelijk@opleiding.nl"

LOI en NHA zijn door de overheid erkende opleidingen, maar dat betekent niet dat alle opleidingen die worden aangeboden, ook erkend zijn. Het ligt er dus aan, welke opleiding je kiest.

Dat het soms ook niet helemaal goed zit (o.a. NHA) kun je hier lezen:
http://www.onderwijsinspectie.nl/actueel/publicaties/overigdetails/Opleidingen+van+onvoldoende+kwaliteit+niet+bekostigde+instellingen

Ik raad je aan, vóór je in zee gaat met LOI of NHA even contact op te nemen met het ministerie van OCW.
http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ocw/contact-met-ocw
Zij kunnen je vertellen, of een opleiding erkend is, en wat de kwaliteit is. En als ze dat niet weten, kunnen ze je doorverwijzen. Succes!