Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je kunst en natuur combineren qua studie?

ik twijfel tussen een studie HBO dierverzorging/management en de kunstacademie met grafisch vormgeving. eigenlijk kan ik me gewoonweg niet indenken dat ik deze 2 dingen later niet op hoger niveau zal doen. is het reeel om 2 studies te doen? of is er een studie waar dit enigzins te combineren is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
502

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zult toch een keuze moeten maken!
Blijkt het uit jouw voorgeschiedenis dat je over een behoorlijk tekentalent beschikt, dan probeer je maar op de kunstacademie met richting grafische vormgeving te komen.
Je zult al gauw merken dat het hier niet over zomaar wat gezellig poppetjes tekenen gaat; en wat knoeien met teken- en verftechnieken met wat theorieën over perspectief en kleurenleer.
Dit is dag en nacht gedisciplineerd met motivatie werken, waarbij de opmerkingen van de leraren je niet altijd zullen bevallen. Het is echt voor doorzetters, waarbij er echt geen tijd meer is om aan welke vorm van dierenverzorging dan ook te doen.
Je bent gewaarschuwd!
Wel is dit het allermooiste vak waar je tot je 95e mee kunt; werken wordt een hobby.
Kunst blijft leven,... dieren gaan dood!
Denk er nog eens over...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Diermanagement is een vierjarige voltijd hbo-opleiding, dus zal weinig ruimte overblijven voor nog een studie.
Bovendien is dit niet zozeer een "natuurstudie", zie bijv:

http://www.vanhall-larenstein.nl/Opleidingen_in_voltijd/Diermanagement.aspx

Voor de kunstacademie zal enig talent aanwezig moeten zijn. Als Grafisch vormgever kun je uiteraard ook zonder dierenopleiding wel "kunst en natuur" combineren.

Lees eerst meer op:
http://www.carrieretijger.nl/opleiding/kunst/vormgeving
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding