Wat is een boek wat je goed kan lezen voor nederlands voor een12/13 jarige?

ik zit op de middelbare school in de 1ste en ik moet voor nederlands een boek lezen maar ik heb geen idee wat nou een goed boek is om te lezen weten jullie iets

Weet jij het antwoord?

/2500

Dagboek van Anne Frank; Bartje van Anne de Vries. Het bittere Kruid van Marga Minco. Heb ik voor eindexamen gelezen.

Boeken van Carry Slee; zoals Razend, Afblijven, etc. zijn altijd wel superboeken.

Er zijn zoveel leuke boeken. Veel te veel om op te noemen. http://www.topkinderboek.nl/fictie/13-jaar.html De hele omnibus voor nog geen 6 euro! "De Vijf". Ik heb ze verslonden........ http://www.intertoys.nl/speelgoed/boeken-de-vijf-omnibus-576567.html?PathCatalog=nl_sp_boeken_alles&Refinement_Leeftijd=Vanaf-13-Jaar Heb je geen bibliotheek in de buurt? Meestal is die gratis voor kinderen. En daar kunnen ze je vanalles en persoonlijk adviseren.

Deadline van Rachel Ward. Een andere Elliot van ????

Het beste kun je gewoon naar de bibliotheek gaan en kijken wat je aantrekt, want het ' willen lezen' van een boek is het halve werk. Wellicht heb je ook een boekenlijst gekregen met wat titels waaruit je kunt kiezen, soms zelfs op thema ? Als je op de middelbare school zit is er geen enkele reden meer om kinderboeken te lezen. Die zijn vaak wel leuk, maar erg beknopt in diepgang of erg voorspelbaar. Maar in de categorie 12+ is nog wel een en ander aan moois te vinden. Titels geven vind ik lastig, want dat is maar net wat je aanspreekt. Hier een oude toptien uit de praktijk : De top 10 2009-2010 ziet er zo uit: 1 Het gouden ei door Tim Krabbé 2 Oeroeg door Hella S. Haasse 3 Komt een vrouw bij de dokter door Kluun 4 De aanslag door Harry Mulisch 5 Echte mannen eten geen kaas door Maria Mosterd 6 Afblijven door Carry Slee 7 De passievrucht door Karel Glastra van Loon 8 Turks fruit door Jan Wolkers 9 Oorlogswinter door Jan Terlouw 10 Joe Speedboot door Tommy Wieringa Een vreemde mengelmoes van volwassen- en kinderboeken, maar de nummer één en twee staan zeker terecht bovenaan (en zijn ook nog eens lekker dun) ;-)

Wat dacht je van Erik of Het klein insectenboek door Godfried Bomans.

http://www.hoeoverleefik.nl/web/Boeken/Hoi.htm?dbid=28512&typeofpage=455416 Dit is een heel leuk boek en ook nog eens informatief. Het heet; 'Hoe overleef ik de brugklas' en is geschreven door Francine Oomen. De boeken van Francine zijn allemaal erg leuk om te lezen voor pubers. Het boek 'vlinders' van Simone van der Vlugt, is ook een heel goed boek. De hoofdpersoon is een meisje;'Zoë' dat paranormaal begaafd is en de geest van een vermoorde jongen ziet. De daders zijn nooit gepakt en ze gaat deze jongen helpen. Het boek is prettig geschreven en makkelijk te lezen. Het is ook erg spannend. Zij heeft ook het boek "schuld' geschreven. Een boek dat je in 2 dagen uitleest, ook als je niet van lezen houdt! Dit boek leest lekker weg, maar ik vind het niet zo spannend als 'Vlinders'. Ook het boek; 'het mysterie van Pythagoras' van de schrijver Jan Helmer is een goed boek.. Het is wiskundestof verpakt in een spannend verhaal. De figuur Pythagoras wordt op een fantasierijke manier in het verhaal geïntroduceerd. Als lezer hoef je geen wiskundige te zijn, dat is de hoofdpersoon Matteo ook niet. Naarmate het boek vordert leert hij steeds meer over wiskunde en over pythagoras. Deze wiskundige wijze man uit de oudheid, is een combinatie van Einstein en Emiel Ratelband. Hij is niet alleen heel wijs maar zit ook vol streken.Matteo is een Italiaanse jongen die steeds mer gaat voelen voor een Engels meisje, hoewel ze erg verschillen. Zij is dan ook de andere hoofdpersoon. In dit boek kom je veel te weten over Pythagoras en over de oudheid. Het is enthousiast en fantasierijk geschreven.

Meestal staat er achterin je Nederlands boek een literatuurlijst met boeken die aanbevolen worden om te lezen! En natuurlijk zijn de boeken van Carry Slee altijd ideaal.

Ik zit ook in de 1e , en ik heb het boek Alles is Anders van victoria farkas gelezen. Spannend boek over een meisje dat ernstig ziek is , en een jongen die er achter komt dat zijn vader niet zijn echte vader is...

MZZL meiden ! dat is een super leuke serie!

Mzzl meiden, alle boeken van Carry Slee, en de Hoe Overleef Ik boeken zijn echt top voor de 1e klas van de middelbare school...

een b of c leesboek. meestal staat op de voorkant of achterkant voor welke leeftijd een boek is. ik vind blauwe plekken of spijt leuke boeken

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100