er zijn meerdere studies met hetzelfde doel, vooral op HBO. zorg dat je in de zorgsector zit en alles komt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bejaarden bestaan niet, we hebben het hier over ouderen.
Je zou de opleiding maatschappelijke zorg (MBO) kunnen doen, dit is gericht op activering met wat verpleegtechnische handelingen zoals spuiten.
Verpleegkunde zowel op MBO als HBO
Verzorgende IG op MBO.
MBO opleidingen kunnen zowel in de BOL als de BBL variant gedaan worden. Bij BBL moet je wel een baan hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt MBO-opleidingen doen: Verzorgende, of Maatschappelijke Zorg, of Sociaal Maatschappelijke Dienstverlening, of Sociaal Cultureel Werk.
Of op HBO niveau bijvoorbeeld Verpleegkunde of Maatschappelijk Werk / Dienstverlening.
Kijk eens op de site hieronder, en dan zoeken op "iets met ouderen". Je vindt dan veel opleidingen en beroepen, met veel informatie over opleiding, toelatingseisen, salaris, werkzaamheden etc. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bejaardenverzorgster bestaat niet meer. Je kan de opleiding verzorgende niveau 3 ig gaan volgen. Dan sta je direct bij de mensen en mag ook verpleegtechnische handelingen.
Je zou ook verpleegkundige niveau 4 kunnen gaan volgen. Hier doe je hetzelfde als niv. 3 maar houdt je, je meer bezig met behandelplannen en wat andere handelingen.
Hbo verpleegkundige wordt meestal niet gevraagd als je in de thuiszorg of verzorg/verpleeghuis wil werken. Als hbo vpk heb je vaak leidinggevende functies.
Mocht je meer interesse hebben om activiteiten te gaan doen met de mensen, is kan je activiteitenbegeleiding gaan volgen. Of zoals hierboven maatschappelijke zorg.