Met welke HBO opleiding kan ik het best volgen om event manager worden?

Ik zit nu in mijn examenjaar van de havo. En ik weet al zeker dat ik later een event manager wil worden. Ik weet alleen niet welke opleiding ik hier het best voor kan volgen. Ik heb bijvoorbeeld facility management, vrijetijds management, communicatie etc. voorbij zien komen, ik wil mijn opties wel graag zo breed mogelijk houden. Ik dacht zelf aan de Hoge Hotelschool, alleen heb ik geen tweede moderne taal ik mijn vakkenpakket zitten. Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen welke opleiding ik het best zou kunnen kiezen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

De bacheloropleiding Media en Entertainment Management leidt je op tot media manager: een professional die zakelijk leiding geeft aan een (creatief) team. Je leert over de structuren, het gebruik, de functie en de inzet van (massa)media als televisie, radio en internet. Je maakt kennis met het medialandschap en leert om mediagedrag te analyseren.

Manager. Als manager ben je verantwoordelijk voor het functioneren van jouw bedrijf, afdeling of team. Je managet bijvoorbeeld de ontwikkeling en uitvoering van een televisie- of radioprogramma, een muziekproductie of een interactieve game. Je zorgt dat je team zijn deadlines haalt en het werk binnen het budget uitvoert. Voorbeelden van managementfuncties in de media- en entertainmentbranche zijn product manager, project manager, music manager, multimedia manager, web manager, bladmanager en event manager.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nijenrode in breukelen is een particuliere universiteit die heel breed opleid voor management en bedrijfskunde. Lijkt me uitstekend geschikt voor jou.

De Nyenrode Business Universiteit biedt op het gebied van management en bedrijfskunde naast Masteropleidingen en MBA's ook een uitgebreid scala aan executive programma's aan. De tweede tak van de universiteit is accountancy en controlling, die is voortgekomen uit Nivra-Nyenrode. Op dat vlak biedt Nyenrode Bachelor, en (post)Master-programma’s als ook executive programma’s

http://www.nyenrode.nl/Pages/Default.aspx

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nyenrode_Business_Universiteit