Kan je ondanks je Havo diploma nog via de rutte regeling uitbesteed worden voor de VWO?

Ik heb gehoord dat de middelbare school je niet meer mag uitbesteden, aan de vavo, als je al je diploma hebt behaald van de HAVO. Dan zou dat dus betekenen dat ik mijn VWO diploma zelf moet financieren. Klopt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Kan nog steeds, ik heb MAVO, en wiske havo doen, toen kon ik ook uitbesteed worden, alleen heb ik gekozen op terug te gaan naar de middelbare zelf, maar je kan dus uitbesteed worden vanuit je oude school naar het vavo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als je een starkwalificatie hebt (in jouw geval dus havo), moet je het vwo zelf gaan betalen vanaf het jaar 2012-2013 dacht ik. Ik doe zelf havo op ROC nu en t is ons al meerdere keren gezegd. Is ook best een duur grapje; €1300,- per vak geloof ik. En idd, als je een mavo diploma hebt, wordt je havo door de overheid betaald, want een mavo geldt niet als startkwalificatie.

Toegevoegd na 52 seconden:
Het moet dus nee zijn ipv ja ;)