Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het Engelse woord voor een geodriehoek?

Ik zocht het op interglot.com translate.google.com en op andere dingen alleen het zijn altijd verschillende dingen.. Kunnen jullie even zeggen wat het Engelse woord is voor: Geodriehoek?

Toegevoegd na 1 minuut:
En wat is het meervoud ervan? (Geodriehoeken)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

set square, opgezocht op wikipedia en vertaald naar het engels
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Het plaatje op de Engelse wikipedia is niet van wat wij geodriehoek noemen, echter, de term (geometry) set square komt wel voor om een geodriehoek aan te duiden. +1 van mij dus (de -1 snap ik niet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerlijk gezegd vind ik het Nederlandse woord geodriehoek ook nergens op slaan; het zou dus wel heel toevallig zijn als de Engelsen hiervoor ook een onzinwoord hadden bedacht.
Geotriangle
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Protractor triangle, of triangular protractor. Als je daarmee op google images zoekt krijg je inderdaad geodriehoeken te zien, in combinatie met (half)ronde die alleen "protractor" genoemd worden.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
set triangle

Toegevoegd na 23 uur:
Het wiskundeboek Getal en Ruimte noemt het in de engelse versie Numbers and Space een geo triangle net als een van de antwoorden hierboven noemt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding