op welke temperatuur kan je het beste studeren een koude of warme temperatuur of maakt dat niet uit?

is het moeilijker om op een koude temperatuur te studeren dan een warme temperatuur of andersom.
of maakt dat helemaal niks uit op welke temperatuur je het beste studeert.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.7K

Het beste antwoord

Volgens deze site zou het 18 graden zijn.http://web.tue.nl/cursor/internet/jaargang52/cursor27/student/student.php?page=s_constudent
Al denk ik dat dit een gemiddelde is en het zeker per persoon verschilt. Temperatuur heeft bij iedereen weer een andere uitwerking op prestaties.

Een stukje van die site.

Temperatuur

Een collegezaal met de juiste temperatuur is niet echt te vinden. Met een beetje zon en een heleboel ijverige studenten wordt zo’n zaal al snel benauwd... Bovendien lijkt het echt alsof ze in de winter de verwarmingen uit hebben staan en in de zomer juist opstoken! De ideale temperatuur om goed bij te leren blijkt 18 graden Celsius te zijn, maar dat is in een grote collegezaal moeilijk constant te houden.

Toegevoegd na 41 seconden:
De site even opnieuw http://web.tue.nl/cursor/internet/jaargang52/cursor27/student/student.php?page=s_constudent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (6)

het liefst op een warme temperatuur. op een koude temperatuur kan je niet goed concentreren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te koud is niet goed en te warm is zeker funest.

Een temperatuur rond de 18gr. C. is de meest ideale temperatuur om te leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
te warm word ik slaperig van. Liever wat kouder voor mij rond de 19 graden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verschilt per persoon, maar het meest voor de handliggende is kamertemperatuur 20 graden, schoollokalen en huiskamers horen rond die temperatuur te zijn, dat is aanbevolen. De buitenlucht speelt namelijk een belangrijke rol, omdat zonlicht en ventilatie, de temperatuursgevoel van de persoon kan beïnvloeden, in het huis.

Als je vingers koud aanvoelen, heb je moeite om de pagina's van het leerboek om te slaan.

Als je vingers warm aanvoelen, kan je soepeler bewegen, pagina's omslaan is geen probleem.

Die moeite verergst je concentratievermogen bij het studeren, dus warmte is aanbevolen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kamertemperatuur, niet te warm niet te koud. Verder niet teveel afleiding en dan komt het goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij intensief studeren gebruiken je hersenen veel energie en het is dus van belang dat de warmte goed kan worden afgevoerd. een temperatuur van ongeveer 18 graden schijnt voor veel mensen goed te werken, al moet je je dan wel vaak wat warmer kleden.